هديه شصت
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

 

 

گفتگوی مشاور کروبی با صدای آمریکا درباره پروژه «هدیه شصت» و استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان *کواکبیان اصلاح طلب نیست، فرصت طلب است!
مجتبی واحدی: طیفی از اصلاح طلبان سعی کردند با تابلوی رسمی تحریم -که طبق فرموده آقای بنی صدر، معنایش تقابل رسمی با نظام است- وارد نشوند/ نه خواهرزاده بودن دلیل اصلاح طلب بودن کسی است و نه این که یک نفر عضو یک حزب اصلاح طلب باشد!

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، "مجتبی واحدی" (مشاور شیخ مهدی کروبی و سردبیر سابق روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد) چهارشنبه 4ژانویه (14دی) با حضور در برنامه "افق" شبکه دولتی صدای آمریکا (VOA) استراتژی اپوزیسیون برای انتخابات آینده را تبیین کرد.
مجری صدای آمریکا در ابتدا از واحدی پرسید: «آیا ادعای برخی از منابع داخل ایران صحت دارد که شما با هماهنگی گروهی از اپوزیسیون خارج از کشور، پروژه ای به نام "هدیه شصت" (60,s Gift) [1] را برای تحریم انتخاباتی-اقتصادی در برنامه های خود دنبال می کنید؟»
واحدی در پاسخ به سؤال یادشده، صراحتا پروژه "هدیه شصت" را تکذیب نکرد و پیگیری طرح هایی از این دست را به طور کلی طبیعی دانست! او که ترجیح می داد با عبور از این سؤال، به تشریح استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نهم بپردازد، اظهار داشت: «روندی که اصلاح طلبان در کشور شروع کردند طبیعی بود یعنی بعضی از آقایان معتقد بودند باید مجموعه کسانی را که در داخل کشور گرایش به اصلاح طلبی دارند پوشش داد، به همین جهت از یک جایی شروع کردند. خود من که از هشت ماه پیش موضع مشخص گرفتم و اعلام کردم در این انتخابات جز تحریم راهی وجود ندارد.»
واحدی در توجیه چندگانگی صداهایی که از جانب گروه های مختلف مدعی اصلاح طلبی در رابطه با مشارکت در انتخابات به گوش رسیده است، گفت: «بعضی از اصلاح طلبان به علت برخی ملاحظات داخلی، نظرشان بر این بود که بتوانند روندی را شروع کنند که به نظر نرسد از همان ابتدا خواستار تحریم انتخابات هستند. مثلا شرایطی تعیین کنند. چراکه به دلیل گستردگی طیف اصلاح طلبان ممکن است بعضی ها هنوز در داخل کشور اعتقاد داشته باشند وضعیت فعلی قابل اصلاح است. البته من جزء این دسته نیستم اما به هر حال بخشی از طرفداران اصلاح طلبان شاید هنوز این تلقی را داشته باشند. بنابراین طیفی از اصلاح طلبان سعی کردند با تابلوی رسمی تحریم -که به درستی طبق فرموده آقای بنی صدر، معنایش تقابل رسمی با نظام است- وارد نشوند. ولی من گمان می کنم روند در نهایت به سمت تحریم است و هر چه نزدیک شویم به زمان انتخابات، ممکن است از بحث تحریم به عنوان سلاحی علیه انتخابات استفاده شود.»
سردبیر سابق آفتاب یزد افزود: «من گمان می کنم که اصلاح طلبان به دو گونه در مورد تحریم صحبت می کنند. عده ای می گویند اصلاً انتخاباتی وجود ندارد. سخنان آقای خاتمی و دیگران را وقتی گوش می کنید، به صراحت می گویند انتخاباتی وجود ندارد. خوب، وقتی اصلاً انتخاباتی وجود ندارد بالتبع تحریم هم مفهومی ندارد. اما یک عده صریح ترند -طبیعتا انسان ها در میزان هزینه دادن مساوی نیستند- و می گویند این نمایش است و نباید شرکت کرد. مثل کسانی که از درون زندان نامه می دهند و اعلام می کنند که در انتخابات حضور نخواهند یافت. اصلا همین که یک نفر اعلام کرد من در انتخابات شرکت نمی کنم معنایش این است که دیگران را به عدم مشارکت دعوت کرده است وگرنه احتیاجی به ارسال نامه و پیام فرستادن نیست، وقتی روز انتخابات پای صندوق نرفت همه می فهمند که شرکت نکرده است. پس اعلام اینکه رأی نمی دهم یعنی دعوت عمومی برای تحریم.»
مشاور کروبی در پاسخ به این سؤال تلویزیون فارسی صدای آمریکا که: «پس چرا کسانی مانند آقای "کواکبیان" در صدد ارائه لیست انتخاباتی از جانب اصلاح طلبان هستند؟» گفت: «دلیل نمی شود که اگر کسی یک روزی اسمش اصلاح طلب بوده، حالا حتماً چیزی هست[!] یا اینکه می گویند آقای "تابش" خواهرزاده آقای خاتمی، ثبت نام کرده است؛ نه خواهرزاده بودن دلیل اصلاح طلب بودن کسی است و نه این که یک نفر عضو یک حزب اصلاح طلب باشد[!]»
واحدی در پایان با بیان این جملات، کواکبیان را به مناظره دعوت کرد: «آقای کواکبیان بیاید توضیح بدهد. من با اینکه ایشان را اصلاح طلب نمی دانم، حاضرم با ایشان به عنوان یک نیرویی که دارد فرصت طلبی می کند، مناظره کنم. این آقایان به دنبال قدرت هستند و می خواهند سهمی از قدرت داشته باشند، اشکالی ندارد ولی حق ندارند به حساب اصلاح طلبی بگذارند. مگر امروز کسی جلوی آقای "علی مطهری" را که منتقد احمدی نژاد و حتی منتقد رهبری هم هست، گرفته است؟ پس منتقد بودن دلیل نمی شود که کسی به اسم اصلاح طلبی وارد انتخابات بشود.»

گفتنی است اصلاح طلبانی که مایلند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند و با قرار گرفتن در معرض انتخاب مردم، از ظرفیت های دموکراتیک جمهوری اسلامی برای طرح نقطه نظرات خود و همفکرانشان بهره ببرند، هدف توهین رسانه ها و چهره های اپوزیسیون قرار می گیرند و "فرصت طلب" خوانده می شوند. این رسانه ها و کارشناسان برگزیده شان اساسا نگاهی ابزاری و سودجویانه به اصلاح طلبان دارند. به این معنا که از جریان اصلاحات -و هر جریان سیاسی دیگر- تنها به این شرط حمایت می کنند که به ساختارشکنی و اتخاذ روش های غیردموکراتیک روی بیاورند؛ در غیر این صورت به چوب تحقیر و اهانت رانده می شوند و حقوق مدنی و سیاسی شان نیز نادیده انگاشته می شود.
323
[1] آمریکا با همکاری برخی از کشورهای وابسته و تعدادی از هم پیمانان خود و نیز با جلب همکاری اطلاعاتی–عملیاتی تعدادی از گروه های ضدانقلاب و بخشی از عوامل فتنه 88 ، در صدد اجرای سناریوی عملیاتی موسوم به «هدیه 60» (60ُsGIFT) هستند.
به گزارش فارس، دولت آمریکا بر مبنای این سناریو با همکاری دولت های فرانسه، انگلیس، ‌رژیم اشغالگر قدس و یکی از کشورهای مرتجع حاشیه جنوبی خلیج فارس و با مأموریت محوله به ائتلاف فتنه و ضدانقلاب قصد دارد به زعم خود سناریوی تحریم «انتخاباتی-اقتصادی» ایران در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را محور فعالیت های ضدایرانی خود قرار دهد. در این سناریو تقسیم کاری بین بیگانگان و ائتلاف فتنه و ضدانقلاب صورت گرفته تا از سویی خط تحریم اقتصادی ایران با حداکثر عملیات روانی ظرف 60 روز آینده و در قالب چند فاز طراحی شده دنبال گردد و از سوی دیگر ائتلاف فتنه و ضدانقلاب با هماهنگی عناصر داخل و خارج از کشور، اجزای دیگر سناریو را دنبال نمایند.
مأموریت هایی از قبیل دمیدن در شیپور "مخاطرات تحریم اقتصادی آمریکا" و ترویج ضرورت "تحریم انتخابات مجلس" و القای نارضایتی و یأس مردم و بازآفرینی شگرد سوخته تقلب، ‌از جمله مهمترین مأموریت های ائتلاف ضدانقلاب و فتنه گران می باشد. همچنین ابلاغ شده است در ایام باقیمانده تا انتخابات مجلس، گروه های مختلف اپوزیسیون ایرانی در خارج از کشور یک پیوند منسجم و سازمان یافته «اطلاعاتی–عملیاتی–رسانه ای» با همدیگر داشته باشند و در این زمینه، بنگاه دولتی بی بی سی فارسی منسجم تر و قوی تر از مقطع فتنه 88 ، نقش هماهنگ کننده و پشتیبان را برای نامبردگان ایفا نماید.
در ستاد مذکور، ارتباط سرویس های اطلاعاتی غربی با عناصر فتنه و گروهک هایی همچون منافقین و سلطنت طلبان و بنگاه سلطنتی بی بی سی فارسی را افرادی همچون اردشیر امیرارجمند، تقی کروبی، رجبعلی مزروعی، مجتبی واحدی، عبدالله مهتدی، محسن کدیور، کاظمیان، ‌شیرین عبادی، حسین باستانی، علیرضا نوری زاده و... ایفا خواهند کرد.
یک مرحله از سناریوی مورد نظر، ‌ابراز وجود یکی از احزاب اصلی فتنه گر و موضع گیری شدید تحریمی و تکفیری علیه انتخابات می باشد (ظاهراً منظور آنها حزب منحله مشارکت است که چند روز پیش بیانیه ای به نام آن گروهک و حول همان موضوع اشاره شده در خبر، ‌منتشر شد). فاز دیگر را مأموریتی تشکیل می دهد که به شیرین عبادی واگذار شده است. در راستای این سناریو، عبادی موظف است به سرعت "کمپین حمایت از یکی از سران فتنه" را راه اندازی کند و به او قول داده اند که از امکانات و ارتباطات مجامع مدعی حقوق بشر در غرب، تشکیلات جهانی بهائیت، لابی یهود و گروهک منافقین برخوردار خواهد بود تا بدین ترتیب پروژه شکست حصر سران فتنه را کلید بزند. در این پروژه نیز بی بی سی فارسی و برخی دیگر از رسانه های بیگانه و ضدانقلاب او را پشتیبانی خواهند نمود.
مرحله دیگر این سناریو به عهده اردشیر امیرارجمند سخنگو و مشاور عالی یکی از سران فتنه می باشد. در این چارچوب با پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی سرویس اطلاعاتی فرانسه و با حمایت کاملاً پنهان سازمان منافقین، اردشیر امیرارجمند موظف به راه اندازی سریع دفتر موسوم به شورای هماهنگی راه سبز امید در پاریس است تا کانون رسمی و آشکار هم افزایی منافقین، سلطنت طلبان، عناصر فتنه و سایر گروه های اپوزیسیون در فرانسه شکل بگیرد. تدابیر حفاظتی و عملیاتی این دفتر نیز به تشکیلات امیرحسین جهانشاهی رئیس گروه "با موج سبز" و عامل مستقیم موساد در فرانسه واگذار شده است. ظاهراً مأموریت امیرارجمند نیز با برگزاری مراسمی پر سر و صدا تحت عنوان «کنفرانس پرس» و انجام مصاحبه وی با خبرنگاران غربی در پاریس آغاز می گردد. در این نمایش، امیرارجمند راه اندازی پروژه اصلی فتنه گران در فضای مجازی به منظور ایجاد ارتباطات امن شبکه های اجتماعی داخلی با عناصر بیگانه در خارج را (موسوم به طرح ت) اعلام خواهد نمود.
در این مأموریت نیز نقش هماهنگی رسانه ای و انجام تبلیغات گسترده را "صادق صبا" (رئیس بدنام بی بی سی فارسی) ایفا خواهد کرد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 17 دی 1390برچسب:مجتبي واحدي,اصلاحات,مشاوركروبي,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 369
بازدید کل : 186297
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1