زن در نگاه غرب
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

 

چندی پیش شبكه خبری انگلیسی بی بی سی در قالب جریان سازی های خود برنامه ای در مورد زنان پخش كرد كه در آن به معرفی چهره های زن خبرساز جهان پرداخته بود كه هر ماه یك نفر معرفی می شد اما در پایان سال و ماه پایانی،چهره سال به یك حیوان تعلق گرفت كه اعتراض احزاب و مردم را برانگیخت.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا ،خبرگزاری فرانس پرس نوشت: در این برنامه كه به 'پانداگیت' شهرت یافت، یك پاندای ماده كه اوایل ماه جاری میلادی به باغ وحش اسكاتلند آورده شده بود به عنوان چهره زن سال معرفی شد.

حضور افراد سرشناسی در لیست 12 عددی این برنامه مانند : 'گابریل گیفوردز' عضو كنگره امریكا ، 'دیلما روسف' رئیس جمهور برزیل ، و 'پیپا میدلتون' خواهر عروس ملكه انگلیس ، در این برنامه و آوردن نام یك حیوان در این لیست از نظر مردم و احزاب فعال انگلیس توهین تلقی شد و موج عظیم انتقادها را در بر داشت.
.

 

 

 

 

'استلا كریسی' نماینده مجلس حزب كارگر با انتقاد تند از این اقدام توهین آمیز بی بی سی گفت كه این لیست به این دلیل جنجال آفریده است كه به نظر می رسد قسمتی از یك جریان باشد.

كریسی در بیانیه ای گفت : این لیست ها قرار نیست جدی گرفته شوند اما پس از نادیده گرفته شدن زنان در برنامه ماه گذشته این شبكه ، این ذهنیت در مردم بخ وجود آمده است كه بی.بی.سی قصد كم اهمیت جلوه دادن نقش زنان در جامعه است.

در برنامه ماه گذشته بی بی سی ، كه لیست شخصیت های برجسته ورزشی سال را معرفی می كرد، هیچ چهره زنی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در سالی كه 'كریستین لاگارد' رئیس صندوق بیت المللی پول شد، 'هل تورنینگ اشمیت' نخست وزیر دانمارك شد، بسیار منزجر كننده است كه بی بی سی یك حیوان را چهره سال معرفی كرد.

شبكه بی بی سی در پاسخ به اتهامات خود اعلام كرد كه این اولین باری نیست كه یك حیوان در لیست های شخصیت های برتر جای می گیرد.

این اولین برای نیست كه بی بی سی به جریان سازی متهم می شود به طوری كه ماه گذشته یك مجری مشهور این شبكه انگلیسی در پی اعتصابات و اعتراضات گسترده كارگران و فعالان صنفی انگلیس علیه سیاست دولت این كشور، خواستار اعدام همه معترضان شد.

'جرمی كلاركسون' كه سال ها است در شبكه های مختلف این شبكه فعالیت می كند، درباره اعتراضات سراسری ماه گذشته انگلیس گفته بود: این كارگران چگونه جرات می كنند اعتصاب كنند؟ من دوست دارم همه كارگران اعتصابی تیرباران شوند. اگر دست من بود، همه آنها را می كشیدم بیرون و جلوی خانواده هایشان اعدام شان می كردم.

این اظهارات با اعتراض شدید و گسترده اتحادیه های كارگری و اقشار مختلف مردم انگلیس مواجه شدبه طوری كه ده ها هزار شكایت رسمی برای این شبكه ارسال شد و اتحادیه های كارگری خواستار اخراج فوری كلاركسون از بی بی سی شدند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 16 دی 1390برچسب:زن درغرب,شبكه بي بي سي,زن سال,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 454
بازدید کل : 186382
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1