تحولات منطقه
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

سرویس بین‌الملل ـ در حالی که هنوز ناو هواپیمابر روسیه، وارد آب‌های سوریه نشده و احتمالا در روز‌های آینده به آب‌های این کشور وارد خواهد، ترکیه در مرز سوریه آرایش نظامی به خود گرفته است.

به گزارش «تابناک»، هرچند ترکیه رسما دلیل استقرار این موشک‌ها در مرز سوریه را اعلام نکرده، ولی منابع آگاه بر این باورند که اين کار تركيه در واكنش به استقرار موشك‌هاي «اسكاد» سوريه در مناطق مرزي اين كشور با تركيه انجام گرفته است.

در همین باره، روزنامه «مليت» چاپ ترکیه نیز گزارش داده است: اين كشور در راستاي تكميل سيستم دفاع موشكي خود، موشك‌هاي نوع «هاوك» را در نزديكي روستاي قلعه در شهر «‌هاتاي» واقع در مرز اين كشور با سوريه مستقر كرده است.

صبح چهارشنبه نیز روزنامه سوري «الوطن» و خبرگزاری «سانا» اعلام کردند، همزمان با تحركات نظامي تركيه، ناو هواپيمابر روسيه نيز در چند روز آينده، وارد آب‌هاي منطقه‌اي سوريه خواهد شد و شش روز در اين آب‌ها لنگر مي‌اندازد.

اين رسانه‌ها نوشتند كه اين ناو هواپيمابر، هواپيماهايي از نوع سوخوي 33 و ميگ 29 و نيز انواع بالگردهاي جنگي روي عرشه خود دارد و چندين كشتي و قايق جنگي ديگر نيز آن را همراهي مي‌كنند.

در چندین ماه آشوب در سوریه، از یک سو، ترکیه خود را به عنوان یکی از مخالفان بشار اسد نشان داده و با تحریم و گفت‌وگوی بین‌المللی، خواستار ایجاد محدودیت و سرانجام سقوط بشار اسد شده است، در حالی که همزمان، روسیه با حمایت از نظام سوریه، مانع از اعمال فشار‌های گسترده جهانی به این کشور شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:سوريه,تركيه,موشك تركيه,ناوروسيه,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1