استعفا
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

علی مطهری در حالی اعلام می کند که به خاطر استیفای حقوق مردم از سمت نمایندگی خود استعفاء داده که وی اصلا در دفتر ملاقات مردمی خود حاضر نمی شود و هیچ ملاقاتی با موکلین خود ندارد و اصلا مکاتباتی هم برای مردمی که به وی رای دادند تا کنون انجام نداده است .


به گزارش خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز علی مطهری نماینده به ظاهر اصولگرای مردم تهران که طراح اصلی سئوال از رئیس جمهور است و طرح این سوال را در راستای دفاع از حقوق مردم می داند اخیرا برای جوسازی بیشتر رسانه ای استعفا کرده است .وی که بحث سوال از رئیس جمهور را از روز سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ در مجلس کلید زد و تا کنون آن را پیگیری می کند، در پنجم تیرماه امسال این سوال را با ۱۰۰ امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.

بنا بر این گزارش در همان روزهای اول ۱۴ نماینده امضای خود را پس گرفتند. اما ۸۶ نماینده بر طرح سوال از رئیس جمهور تاکید دارند.طرح سئوال از رئیس جمهور مطابق آئین نامه داخلی مجلس حداقل به ۷۳ امضا نیاز دارد.مطهری تاکید زیادی بر اعلام وصول این سوال در مجلس داشت و خواستار حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان بود.

از سوی دیگر هیئت رئیسه مجلس محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس را مامور کرد تا به این موضوع رسیدگی کند.در پی عدم اعلام وصول سوال از رئیس جمهور در مجلس، مطهری چهارشنبه ۲۰ مهر، از سمت نمایندگی استعفا داد و متن استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.

این نماینده در مصاحبه هایی که با رسانه ها داشت اعلام کرد که وقتی امکان استیفای حقوق موکلان خود را نداشته باشد، چاره ای جز استعفا ندارد.مطهری در حالی ادعا می کند که به خاطر استیفای حقوق مردم استعفا داده که وی اصلا در دفتر ملاقات مردمی خود در طبقه هفتم ساختمان ملاقات مردمی مجلس حاضر نمی شود و با هیچ یک از مردم حوزه انتخابیه خود که شامل مردم شهرهای تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است، ملاقات ندارد.

تعداد مکاتبات تعداد مراجعین دفعات حضور در دفتر دفعات حضور برای ملاقات نام نماینده ردیف
۹۴ ۳ ۰ ۰ مرتضی آقا تهرانی ۱
۱۰۹ ۱۰۲ ۴ ۴ فاطمه آلیا ۲
۲۹۷ ۱۸۶ ۶ ۱ لاله افتخاری ۳
۲۰۰ ۱۳۱ ۷ ۰ زهره  الهیان ۴
۶۴ ۸۳ ۴ ۴ رضا اکرمی ۵
۶۱ ۴۵ ۰ ۰ محمدرضا باهنر ۶
۱۱۸ ۳۲ ۲ ۰ اسداله بادامچیان ۷
۰ ۰ ۰ ۰ احمد توکلی ۸
۰ ۰ ۰ ۰ حداد عادل ۹
۰ ۰ ۰ ۰ روح الله حسینیان ۱۰
۱۰۹ ۹۹ ۱ ۵ فاطمه رهبر ۱۱
۳۴ ۲۰ ۹ ۱ حمید رسایی ۱۲
۲۲ ۶۴ ۱۹ ۲ اصغر زارعی ۱۳
۲۷۵ ۳۹۳ ۰ ۳ علیرضا زاکانی ۱۴
۲۵۳ ۲۵۷ ۱۷ ۳ پرویز سروری ۱۵
۰ ۰ ۰ ۰ شهاب الدین صدر ۱۶
۴۲ ۵۹ ۰ ۲ طیبه صفایی ۱۷
۴۵۰ ۴۳۴ ۲ ۰ علی عباسپور ۱۸
۲۱۵ ۱۲۳ ۲ ۴ حسن غفوری فرد ۱۹
۴۸۶ ۳۰۲ ۰ ۴ حسین فدایی ۲۰
۸۲ ۱۴۵ ۱۰ ۳ اسماعیل کوثری ۲۱
۵ ۳۱ ۳ ۱ حمید رضا کاتوزیان ۲۲
۱ ۲۶ ۶ ۲ مهدی کوچک زاده ۲۳
۶۳ ۲۸ ۲ ۱ مصباحی مقدم ۲۴
۴۱۲ ۵۹۵ ۴ ۵ علیرضا محجوب ۲۵
۰ ۰ ۰ ۰ علی مطهری ۲۶
۰ ۰ ۰ ۰ علیرضا مرندی ۲۷
۵ ۰ ۲ ۰ بیژن نوباوه ۲۸
۰ ۰ ۰ ۰ حسین نجابت ۲۹
۱۵ ۸ ۱ ۰ الیاس نادران ۳۰
۳۴۱۲ ۳۱۶۶ ۱۰۱ ۴۵ ۳۰ نماینده جمع

به عنوان مثال مجمع نمایندگان تهران هر ماه « تعداد دفعات حضور نماینده برای ملاقات مردمی، تعداد دفعات حضور نماینده در دفتر، تعداد مراجعین به نماینده و تعداد مکاتبات یک نماینده» را در قالب یک لیست تهیه می کند که اگر نگاهی به این لیست شود، خواهیم دریافت که در هر چهار مورد برای مطهری صفر منظور شده است. یعنی این نماینده هیچ ملاقات مردمی نداشته و اصلا در دفتر خود حضور نمی یابد. همچنین وی هیچ مکاتبه ای هم برای موکلین خود نداشته است .

جالب اینجاست که این لیست از سوی مسئولان دفتر همین نمایندگان تهیه می شود. نکته دیگر در موضوع استعفای مطهری این است که وی بجای آنکه استعفای خود را تقدیم لاریجانی رئیس مجلس کند، تقدیم دهقان دبیر هیئت رئیسه مجلس می کند. قطعا مطهری بعنوان یک نماینده از آئین نامه داخلی مجلس مطلع است و می داند که این کار وی برخلاف آئین نامه مجلس است و با تقدیم استعفا به دبیر مجلس، موضوع در صحن مجلس مطرح نخواهد شد.

طبق ماده ۹۳ آئین نامه داخلی مجلس نماینده باید تقاضای استعفای مدلل خود را تقدیم رئیس مجلس کند تا رئیس مجلس آنرا در اولین جلسه مطرح کند.شاید هم مطهری با این کار خود نخواسته تا استعفای وی بصورت جدی در صحن مجلس مطرح شود، برخلاف آنچه که وی می گوید استعفایش یک ژست سیاسی نیست  این موارد به خوبی نشان می دهد که این یک استعفای سیاسی و برای فشار به مجلس بوده است و اساسا آقای مطهری دلش برای مردم نسوخته است .

البته برخی از نمایندگان از نیات مطهری مطلع بوده و این کار وی را تبلیغاتی می دانند به همین دلیل خواستار روشن شدن این موضوع هستند.بهروز جعفری نماینده سمیرم روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس طی تذکری خواستار اعلام وصول این استعفاء و مطرح شدن آن در صحن مجلس شد.

گفتنی است طرح سوال از رئیس جمهور دارای چندین محور از جمله اظهارات رئیس جمهور در خصوص جایگاه مجلس و اینکه مجلس در راس امور نیست، عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه و مساله عفاف و حجاب، اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی، عزل حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و حکم حکومتی مقام معظم رهبری برای انتصاب مجدد وی  و عدم اجرای قانون اختصاص ۲ میلیارد دلار به مترو از جمله محورهای آن بود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:علی مطهری,استعفامطهری,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 154
بازدید ماه : 463
بازدید کل : 186391
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1