دستگاه دیپلماسی
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني
در مصاحبه مهمان پرست اعلام شد؛
تازه ترین مواضع دستگاه دیپلماسی ایران درباره رابطه با انگلیس
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: کشورهای زیادی در اتحادیه اروپا مایل به گسترش روابط با ایران هستند و آنچه در شرایط کنونی، مانع توسعه روابط ایران با اروپا می‌شود، فشاری است که به بهانه فعالیت‌ صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از طریق برخی کشورها به اتحادیه اروپا وارد می‌شود.

  تارنمای شبکه بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) یکشنبه یکم آوریل (13فروردین) از قول سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نوشت که ایران به دنبال قطع رابطه با انگلیس نبوده است و بهبود دوباره روابط دیپلماتیک دو کشور به نظر مقامات بریتانیا بستگی دارد.


به نوشته وب سایت بی بی سی فارسی، "رامین مهمانپرست" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به خبرگزاری فارس گفته است که این وزارتخانه مجری مصوبه مجلس ایران برای کاهش سطح روابط با بریتانیا بوده است. مهمان پرست افزوده: «ما به دنبال قطع روابط نبودیم. از نظر ما، زمینه برای توسعه روابط با همه کشورهای اروپایی، حتی انگلیس، می‌تواند آماده باشد.»


بر پایه این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تصمیم مقامات بریتانیا برای خارج کردن دیپلمات‌های این کشور از تهران را "عجولانه" خواند و با بیان این که توسعه روابط کشورهای اروپایی با ایران می‌تواند به نفع هر دو طرف باشد، تصریح کرد: «رفتار برخی کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که آن ها خارج از دایره منافع ملی خود، به دنبال برخی اهداف سیاسی هستند.»


مهمان پرست به کشورهای اروپایی توصیه کرد: «به جای پیروی از برخی کشورهای خاص به ویژه آمریکا، به دنبال منافع ملی خود و موضوعاتی باشند که از طریق آن ها و با توسعه روابط و تعامل جدی با ایران می‌توانند منافع مردم خود را تأمین کنند. کشورهای زیادی در اتحادیه اروپا مایل به گسترش روابط با ایران هستند و آنچه در شرایط کنونی، مانع توسعه روابط ایران با اروپا می‌شود، فشاری است که به بهانه فعالیت‌ صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از طریق برخی کشورها به اتحادیه اروپا وارد می‌شود.»


وی تأکید کرد: «ایران در فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای خود با شفافیت و صداقت رفتار می‌کند و تمام همکاری ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه انجام شده است. سفر هیأت‌های کارشناسی و مذاکره‌کنندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، نشانه‌ای از آمادگی ایران برای همکاری با این آژانس است. ما به همان میزانی که به تعهدات خود پایبند هستیم، بر دستیابی به حقوقمان نیز اصرار داریم.»


تارنمای بی بی سی فارسی در خاتمه از قول سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: «ما در اوج آمادگی هستیم و هر تهدیدی را حتی با ضریب احتمالی پایین، جدی می‌گیریم. به لحاظ عملیاتی در نقطه‌ای هستیم که اگر در این زمینه اقدامی چه به صورت مقطعی و چه نقطه‌ای و چه به صورت گسترده بخواهد صورت گیرد، در اوج آمادگی، پاسخی قاطع خواهیم داد.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:استعمار,سخنگوی وزارت امور خارجه,بریتانیا,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 418
بازدید کل : 186346
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1