كاسترو
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

کاسترو جوانان ایران را شهادت طلب خواند

رهبر انقلاب کوبا، آخرین روزهای دی ماه نود پس از دیدار با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، در مقاله ای تحت عنوان «صلح جهانی به مویی بند است»، به تشریح این دیدار و مسائل مربوط به ایران پرداخت....

به گزارش مشرق به نقل از خبر آنلاين فیدل کاسترو در آن نوشتار به چهارمین ترور دانشمندان هسته ای ایران اشاره کرده بود. تروری که نام شهید احمدی روشن را در سال گذشته ماندگار کرد. رهبر کوبا در آن مقاله گفته بود:«اگر جنگی رخ دهد، ماجراجویی امپریالیسم است.»

فیدل کاسترو حالا بعد از سه ماه دوباره دست به قلم شده و در مقاله ای با انتقاد شدید از مواضع زورگویانه آمریکا در قبال ایران نسبت به عواقب آن هشدار داد و اعلام کرد: سیاست کاخ سفید در قبال جمهوری اسلامی بزرگترین اشتباه تاریخ و فاجعه بار است و واشنگتن جهان را به سوی این اشتباه سوق می دهد.
کاسترو در این مقاله که روز شنبه در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد و ایرنا آن را بازنشر داد، خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا در قبال ایران جامعه بین المللی را به سوی ارتکاب بزرگترین اشتباه در تاریخ جهان می کشاند.
در ادامه گزیده ای از آخرین مقاله فیدل کاسترو می آید:

کوچکترین شکی ندارم که آمریکا در حال ارتکاب بزرگترین اشتباه تاریخ است.

محاسبات آمریکا درباره ایران کاملا غلط است. تمامی برنامه های آمریکا درباره ایران برگرفته از این نگرش نادرست است که میلیون ها سرباز ایرانی که به از خود گذشتگی دینی و روحیه شهادت طلبی مشهورند،بدون حتی یک شلیک تسلیم شوند.

ادعاهای آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران پوچ و بی اساس است. ایران سلاح هسته ای ندارد و در پی ساخت آن هم نیست.

ایران را به تولید اورانیوم غنی شده متهم می کنند که به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و یا در پزشکی کاربرد دارد.

دوست داشته باشید یا نداشته باشید، تولید یا در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده معادل تولید سلاح های هسته ای نیست.

دهها کشور از اورانیوم غنی شده به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند و به خوبی می دانند که با چنین اورانیومی نمی توان بدون طی مراحل پیچیده فراوری، سلاح هسته ای ساخت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:فيدل كاسترو,رهبركوبا,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1