بشارت
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

ناگفته‌هاي آقاتهراني از بشارت آيت‌الله بهجت به يك مبلغ ديني در امريكا 

من یادم می‌آید زمانی که در نیویورک بودم، آقای ساجدی از دوستان ما که اصالتا افغانی هستند و در نیوجرسی در یک مسجد فعالیت دارند و بچه‌های من هم پیش ایشان قرآن و ادعیه مذهبی را یاد می‌گرفتند، یک بار به من گفتند که من می‌خواهم به ایران بروم ولی می‌خواهم با دست پر برگردم. من هم استقبال کردم و گفتم چقدر خوب است که دیداری با آیت‌الله بهجت داشته باشید. ایشان گفتند که خب من چطوری وقت بگیرم و ایشان را ببینم؟ گفتم که آیت‌الله بهجت معمولاً اول آفتاب به حرم می‌آیند و اگر شما در حرم باشید، در مسیر راه ایشان، با یک سلام هم می‌شود ارتباط برقرار کرد، لطف کنید، سلام من را هم برسانید. ایشان هم همین کار را کرده بودند و در حرم حضرت معصومه سلام الله عليها خدمت آقای بهجت رسیده و گفته بود که من در نیوجرسی هستم و آقای آقاتهرانی هم در نیویورک و ایشان شما را به من معرفی کرد. در بین صحبت‌ها به آیت‌الله بهجت گفته بود که من می‌خواهم دست پر برگردم. یك چیزی به من بفرماييد که دست خالی نباشم. آقای بهجت هم گفته بودند که «ببین آقاجان! اگر در قیامت به من اذن شفاعت دادند، به تو قول می‌د‌هم اگر یک نفر را مسلمان کردی، تو را شفاعت خواهم کرد.» این حرف بسیار سنگین است. یعنی اگر شما یک نفر را زنده کنی، انگار همه را زنده کرده‌ای و این کم نیست که ما بتوانیم افراد را زنده کنیم، یه وقت، فردی جسم من را زنده می‌کند اما زمانی هم هست كه روح من را مجددا به حیات واقعی بازمی‌گرداند.

کافی است ما چیزی را که در زمینه اسلام به ویژه در اخلاق اسلامی داریم، فقط به نمایش بگذاریم. نتیجه آن می‌شود که می‌بینیم کسی مانند پروفسور کربن عاشق علامه طباطبایی می‌شود.

من زمانی در کاروان خارجی‌های حج بودم. جمعی از جوانان امريكایی با ما بودند. آقایی به نام برادر مجاهد بود که تقریبا ۷۰ ساله بود و در‌‌ همان سن مسلمان شده بود. یعنی انسان تا حیات دارد، می‌تواند تغییر و تحول داشته باشد. حالا یک نکته در پرانتز عرض کنم: خدا رحمت کند علامه مجلسی را. می‌فرمایند وقتی موقع مرگ انسان می‌آید، چرا از سر، قبض روح صورت نمی‌گیرد و از پا آرام آرام این مساله شروع می‌شود؟ ایشان می‌فرمایند که این از لطف خداست. می‌خواهد مشاعر طرف هنوز درک کند و اگر خواست در‌‌ همان لحظات هم تغییر کند، بتواند برگردد. خدا بنده‌هایش را دوست دارد. بنابراین اگر بتوانیم یک نفر را هدایت کنیم، خیلی کار بزرگی کرده‌ایم. انبیا برای این مساله خیلی زحمت کشیده‌اند و ما هم در انقلاب خیلی سر این ماجرا خون دادیم. به اعتقاد بنده، انقلاب ما بیشتر یک انقلاب فرهنگی است.

خلاصه من از این آقای مجاهد پرسیدم که چه شد كه مسلمان شدی؟ پاسخ داد من یک نوار دیدم، کارم را‌‌ همان نوار تمام کرد. پرسیدم چه نواری بود؟ گفت یک ویدئوکاستی بود از امام خمینی که به دستم رسید. این نوار را که دیدم و گوش دادم، اول سخنرانی امام را دیدم كه گفت بسم‌الله الرحمن الرحیم. ما هیچی نیستیم! به ترجمه انگلیسی we are nothing. ناگهان  تکان عجیبی در من ایجاد شد. یعنی واقعا ما هیچی نیستیم؟ آمدم دنبال اینکه ببینم این فرد کیست و کجاست. همین مساله موجب شد تا با اسلام و تشیع و اهل بیت عليهم السلام آشنا و نهایتا مسلمان بشوم؛ با همین یك نوار. این ارزش‌مند است که یک نفر می‌تواند با یک نوار، چنین تحولی در انسان‌ها ایجاد کند.

غرب حق دارد که از اسلام، ایران و انقلاب اسلامی واهمه داشته باشد. ببینید که این‌ها اساسا بر چه چیزی استوار هستند. چه گفته‌اند و به کجا رسیده‌اند. بله؛ يك وقت از اسلام فقط در کتاب‌ها سخن گفته می‌شود، خب این خیلی برای آن‌ها خطراک نیست. مثلاً اينكه در کتاب صرفا گفته شود که حاکمیت ولایت؛ خب این چیز خطرناکی برای آن‌ها نیست، این‌ها بحث‌های علمی است و حتی در امريكا هم هست. اما تصور کنید که شما الگویی را پیاده کردید و حدود ۳۳ سال از این ماجرا گذشت. مساله حاکمیت ولایت فقیه با همه فراز و نشیب‌هایش خود را نشان داده است. مردم اطمینان بسیار بالایی به حکومت دارند و حرف آخر را از رهبر می‌شوند. خب حالا شما این مدل را مقابل افرادی گذاشته‌اي که زمانی می‌گفتند مارکسیسم حرف آخر را می‌زند؛ زمانی گفتند سرمایه‌داری حرف آخر را می‌زند و اکنون با ماجرای ۹۹ درصد و اشغال وال استریت، خودشان دیدند که کار امپریالیسم هم تمام است. یعنی تا انتهای همه راه‌ها را رفته و به بن بست رسیده‌اند. حالا اگر ببینند که یک راه دیگر هم وجود دارد که تجربه هم شده و راضی هم هستند، چه اتفاقي مي‌افتد. من نمی‌گویم مشکلات نداریم اما قابل مقایسه با زمان طاغوت نیست. شما با عراق و افغانستان مقایسه کنید. اصلا اجازه نمی‌دهند که مردم خودشان را نجات بدهند. اساسا شکل طبیعی حرکت جهان به سمت راه جدید است که در آخر، "و العاقبة للمتقین" محقق خواهد شد.

بعضی چیز‌ها را آدم باور ندارد. مثلا شما کی تصور می‌کردید که این سرنوشت در مصر برای حسنی نامبارک اتفاق بیفتد؟ همین‌طور در لیبی؟ باطل واقعا این‌طوری است. یعنی اگر حق به طور ناگهانی و متمرکز فریاد زده شود، قطعا افرادی که احتمال نمی‌دهیم، پذیرای این ندا خواهند بود.

من زمانی که در نیویورک بودم، یک روز عصر از خانه حرکت کردم به سمت یک مقصدی که می‌خواستم شب آنجا بمانم و فردا به کلاس دانشگاه برسم. نزدیک غروب متوجه شدم که وقت نماز است و رفتم در یکی از اماکن استراحت نماز بخوانم، داشتم وضو می‌گرفتم که دیدم یک جوان حدودا ۲۵ ساله، از دستشویی بیرون آمد و تلوتلوخوران می‌خواست بیرون برود؛ تا من را دید، برگشت و گفت سلام آقا! منم جواب سلامش را دادم. گفت که یك مقداری پول خرد به من بده. منم گفتم برای چه؟ گفت بنزین ماشینم تمام شده و ماشینم مانده است. گفتم که اجازه می‌دهی وضوی من تمام شود، بعد بهت پول بدهم یا نه؟ گفت وضو بگیر. وضو که تمام شد، دست کردم در جیب و یه مقداری پول خرد دادم بهش. اونم گرفت و تشکر کرد و رفت. من همان‌جا به ذهنم آمد که خب ما اینجا پول صدقه به کسی و جایی نمی‌دهیم و یکی از جاهایی که می‌توان پول خرج کرد، برای ایجاد علاقه‌مندی مردم نسبت به اسلام است. گفتم خب همین که این فهمید من مسلمانم، بگذار بیشتر به او پول بدهم. صدايش کردم و گفتم که آقا، من پول بیشتری هم دارم. او هم دستش را جلو آورد و من مقدار بیشتری پول خرد در دستش ریختم. تشکر کرد و گفت که تو مسلمانی؟ گفتم بله مسلمان هستم. نگاهی به من کرد و گفت من به اسلام عشق می‌ورزم. پرسیدم مسلمان نمی‌شوی؟ گفت نه! گفتم چرا؟ گفت خب من الکل را دوست دارم. نمی‌خوام به پرافت محمد (پیامبر محمد) قول بدهم و بعد تخلف کنم. شما ببین همچنین آدم‌هایی‌‌ همان زیبایی پیامبر ما را ببینند و لمس کنند و یک شهادتین بگویند و دلش بله بگوید، دیگر آن آدم قبلی است؟ می‌گويد من می‌خواهم قول بدهم، پس باید رسالت پیامبر را بپذیرم و حرف‌هایش را گوش بدهم و دل بدهم. حتی نمی‌توانست اسم پیامبر را درست بگوید ولی‌‌ همان اسم غیرصحیح را هم وقتی بیان می‌کرد، اشک می‌ریخت. همه انسان‌ها واقعا دوست دارند و کافی است تا فقط این خبر را به آن‌ها رساند.

در تایلند یک خیاط قمی کلی از افراد را مسلمان کرد، یا در چین، سه نفر از اهالی قزوین بسیاری از مردم این کشور را مسلمان کرده‌اند. کشور ما الان الگوی بسیار خوبی است و وقتی کسانی از بیرون بیایند و ایران را ببینند، قطعاً شیفته اسلام خواهند شد. نمی‌گویم ایراد نداریم اما الحمدالله رایحه اسلامی در کشور جاری است.

زمانی بود که ما فکر می‌کردیم اسلام و انقلاب ما منحصر به ایران است و برای اینجا فکر می‌کردیم. من یادم هست آقای بوش مساله «خاورمیانه جدید» را مطرح کرد، الان یک خاورمیانه جدید را شاهد هستیم اما با یک رویکرد کاملا متفاوت با آنچه بوش می‌گفت. الان اسلام واقعا در خاورمیانه تغییر جهت ایجاد کرده است. البته خاورمیانه برای اسلام بسیار کوچک است. اسلام برای همه بشریت است؛ محدود به مکان و زمان خاصی نیست. جالب است که اصول اسلام اساسا جزو فطریات است و در نهاد هر زن و مردی هست. برای همین قاعدتا اگر مجلس ما می‌خواهد رویکرد فرهنگی داشته باشد، نباید رویکرد منطقه‌ای و قومی داشته باشد. هنوز در زمینه اسلام تنگ‌نظری وجود دارد. این اسلامی که پیامبر به بشریت ارائه کرده، هر چقدر برای آن کار کنیم، قطعا کم است و پاسخ‌گو. اگر جایی دیدید پاسخ‌گو نیست، بدانید که ما اشتباه کرده‌ایم. ما باید در همه جهان برای اسلام چشم انداز ببندیم. واقعا باید از لاک دفاعی بیرون آمد و خودمان را از این مساله نجات بدهیم. آمادگی مردم دنیا نسبت به اسلام واقعا بالاست؛ اسلام گم شده‌ي مردم دنیاست؛ شک نکنید. اشتراک‌هاي ما انسان‌ها بسیار زیاد است. خیلی کار سختی نیاز نیست، فقط باید این پنبه جهالت و نفهمی را از گوش‌مان در بیاوریم. ما فقط باید اسلام را عرضه کنیم و بگوییم که آقا این هم یک راه است. همین که در میدان التحریر مصر پیام مقام معظم رهبری پيامك می‌شود، کار تمام است. همه چیز دیگر تحت لواي اسلام خواهد بود. همین که طرف مقابل درباره حرکات و اعمال دینی شما فکر کند، شما برنده‌اید. در اسلام حتی هنگام دفن افراد هم به جنازه آن‌ها می‌گوییم که "اسمع افهم!" فلانی، گوش کن و بفهم! اگر جامعه بفهمد، همه چیز تمام است. برای همین نباید جلوی فهم افراد را گرفت. والسلام.


نظرات شما عزیزان:

سرباز پیرو ولایت
ساعت9:20---1 فروردين 1391
سلام به همه ی دوستان. سال تولید ملی وحمایت از کار وسرمایه ی ایرانی بر همگان مبارکباد. به امید اینکه همگی سال خوبی داشته باشیم یک صلوات بفرستید.
همه برای خواندن مطلب(چگونه لیاقت شهادت پیدا کنیم؟)
به این آدرس مراجعه کنند:
http://oloomdfep.mihanblog.com/post/302


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:اقاتهراني,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 404
بازدید کل : 186332
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1