دموكراسي امريكايي
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

تجاوز به دو زن افغان توسط سربازان امريكايي

گزارش کميته تحقيق پارلمان افغانستان درباره کشتار اخير ۱۶ غيرنظامي به دست نيروهاي امريکايي، از تجاوز به دو زن در خلال اين حمله مرگبار پرده برداشته است.

به گزارش رجانيوز به نقل از پرس تي‌وي، حميدزي لالي و شکيبا هاشمي دو تن از اعضاي اين کميته حقيقت ياب روز شنبه (۲۷ اسفند، ۱۷ مارس) در نشست عمومي پارلمان افغانستان گفتند نيروهاي نظامي امريکايي پيش از آغاز اين جنايت، به دو زن افغان تجاوز کردند.
اعضای کمیته حقیقت یاب همچنین از دخالت ۱۵ تا ۲۰ نيروي نظامي امريکايي در اين جنايت خبر دادند.
اين در حالي است که واشنگتن ادعا مي‌کند گروهبان رابرت بيلز ۳۸ ساله که اخيرا وارد امريکا شده است، تنها نيروي نظامي مسئول اين کشتار است.
در حالي‌ که مقامات امريکا و ناتو اصرار دارند فقط يک سرباز عامل کشتار اخیر غيرنظاميان افغان در قندهار بوده، شاهدان محلی از مشارکت چندين سرباز در قتل عام قندهار خبر داده‌اند.
حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان روز جمعه (۲۶ اسفند) از امريکا به خاطر همکاري نکردن با کميته حقيقت ياب افغان انتقاد کرده و گفته بود مدت‌هاست نيروهاي خارجي مستقر در افغانستان در کشتار غيرنظاميان افغان نقش دارند.
در تاريخ ۱۱ مارس گروهي از سربازان امريکايي پس از جستجوي خانه به خانه در سه روستاي منطقه پنجوایی قندهار، دست‌کم ۱۶ غيرنظامي افغان را که بيشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، به قتل رساندند. در اين حمله همچنين چندين غيرنظامي افغان زخمي شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:سربازامريكايي,ادم كشي,تجاوز,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 411
بازدید کل : 186339
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1