مرثیه ای برای اخلاق
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

خط شکنی نیروهای خودی در تهاجم به اخلاق!

 اعلام فهرست فيلم هاي اکران نوروز ۹۱ نمونه اي دست به نقد از نقش نيروهاي خودي در تهاجم فرهنگي به اخلاق و فرهنگ جامعه است. دو فيلم "زندگي خصوصي" و "گشت ارشاد" از آن نمونه آثاري اند که به اندازه هزار فيلم مخرب هاليوودي در تخريب فرهنگ و اخلاق جامعه اسلامي مؤثر خواهند بود.
  ۱- سخنان صريح رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه ۱۴ بهمن امسال در خصوص وضعيت و جايگاه اخلاق در جامعه و موقعيت نامطلوب آن زنگ خطري بود که حجت را بر همه به ويژه مديران و تصميم سازان امور فرهنگي – تربيتي کشور تمام کرد.



۲- ترديدي نيست که نمي توان گناه وضعيت نامطلوب اخلاق در کشور را تماماً بر گردن دشمنان انداخت بلکه در اين ميان نقش آن دسته از خوديها يي که با غفلت و جهالت خود جاده صاف کن و زمينه ساز تهاجم جهان استکبار به اخلاق و فرهنگ مردم ما شده و مي شوند از سهم دشمنان اگر بيشتر نباشد کمتر نيست. البته وقتي پول و امکانات و اختيارات مديريتي نظام جمهوري اسلامي در مسير ايجاد و گسترش انحراف اخلاقي جامعه هزينه مي شود. (بماند که اين پول و امکانات و اختيارات اگر در مسير اصلاح اخلاق و فرهنگ جامعه هزينه مي شد آنگاه تهاجم دشمنان نيز کم يا بي اثر مي گشت!) ديگر نيازي به تهاجم دشمنان به مباني و ساختارهاي اخلاقي و فرهنگي جامعه نيست!

۳- اعلام ليست فيلم هاي اکران نوروز ۹۱ نمونه اي دست به نقد از نقش نيروهاي خودي در تهاجم فرهنگ به اخلاق و فرهنگ جامعه است. دو فيلم "زندگي خصوصي" و "گشت ارشاد" از آن نمونه آثاري اند که به اندازه هزار فيلم مخرب هاليوودي در تخريب فرهنگ و اخلاق جامعه اسلامي مؤثر خواهند بود. و اکران نوروزي اين قبيل فيلمها در حقيقت ارائه مسير به ساير فيلمسازان است که اگر مي خواهيد تشويق شويد ، اگر مي خواهيد بهترين فصل اکران نصيبتان شود ، اگر مي خواهيد بفروشيد و ... بايد مانند زندگي خصوصي و گشت ارشاد مقدسات و پايه هاي اخلاق و باورهاي ديني مردم را لگد مال کنيد.

۴- حقير از سازندگان اين آثار هيچ توقعي ندارد؛ حتي از مديراني که پروانه ساخت و اکران چنين آثاري را امضا کرده اند نيز توقعي ندارد! چون کسي که چنين اثري را آن هم پس از گذشت ۳۳ سال از انقلاب اسلامي مي سازد ديگر جايي براي نصيحت يا نهي از منکر باقي نگذاشته است و البته مديراني هم که مجوز ساخت و نمايش اين قبيل آثار را صادر مي کنند هم نشان داده اند که اهل شنيدن نصيحت يا پذيرش نهي از منکر نيستند و مباني اخلاقي و اعتقادي جامعه براي شان از حداقل اهميت برخوردار نيست. (مگر مي شود کسي به حرمت و قداست خانواده و نظام و انقلاب، معتقد باشد و اجازه ساخت و نمايش چنين فيلمهايي را صادر کند؟)

۵- والبته از وزير محترم ارشاد هم توقع ندارم که در اين ماجرا دخالتي داشته باشند! ايشان همان که "قايق سينما را به کشتي تبديل کنند" کفايت مي کند! (اين جمله عين فرمايش شخص ايشان است و مسؤوليت و معني و مفهوم آن هم بر عهده خودشان!)

۶- اگر اخلاق جامعه آنچنان وضعيتي پيدا کرده که رهبر انقلاب را هم به گلايه واداشته، نتيجه اکران چنين فيلمهايي است. نتيجه عملکرد چنين مديراني است و نتيجه سکوت عالمان و داناياني است که در برابر اين روند ترويج فساد و تخريب مباني اخلاقي جامعه، اسير تعارف و رودربايستي شده و صرفاً تماشاچي اين قتل عام و شبيخون فرهنگي بوده اند.

۷- اگر وزير محترم ارشاد مي تواند اين دو فيلم را در محضر عالمان ديني آگاه به زمان (مثلاً حضرت آيت الله مهدوي کني که جناب وزیر به شاگردی ایشان افتخار می کند و امثال ايشان) و مراجع عظام به نمايش درآورد و از اکران عمومي آنها دفاع کند، آنگاه با خيال راحت اجازه نمايش عمومي چنين آثاري را صادر کند. آيا وزير محترم با خانواده و آشنايان و اقوام خود مي تواند به تماشاي چنين آثاري بنشيند؟ آيا نمايش عمومي چنين آثاري بهبودبخش وضعيت اسفبار اخلاق در جامعه ما خواهد بود و يا زخمي بر زخمهاي پيکر نحيف اخلاق جامعه خواهد افزود؟

۸- سکوت در برابر اين روند فاسد نه تنها موجبات جسور شدن مروجان فساد رسمي و دولتي در جامعه خواهد شد بلکه باعث دلسردي بيش از پيش مؤمنان، دلسوزان جامعه و تمامي وفاداران به نظام و انقلاب را فراهم خواهدآورد. امروز روز سکوت نيست. روز فرياد است! فرياد بر سر آناني که نان نظام اسلامي را مي خورند و با امکانات آن، تيشه به ريشه اخلاق و معنويت در جامعه مي زنند. اگر جلوي اکران چنين آثاري گرفته نشود آنگاه بايستي منتظر اکران فيلمهايي از جنس سينماي آبگوشتي و گنج قاروني قبل از انقلاب و "زنان بدون مردان" و "سنگسار ثريا"ي پس از انقلاب در نوروز ۹۲ باشيم!
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:اكران نوروز,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 135
بازدید ماه : 444
بازدید کل : 186372
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1