ماهواره
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

 

 

 

یک استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در میان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، شبکه خبری بی بی سی و شبکه فارسی وان بیشترین مخاطبان را در بردارد و ویژگی‌های مخاطبان از نظر گردانندگان این رسانه‌ها، میل به تفریح و سرگرمی بیشتر، میل به جدا شدن از محدودیت‌ها و خطوط قرمز، علاقه‌مندی به همدلی با جوامع غربی و غیرمذهبی و از همه مهمتر نارضایتی از هنجارهای حاکم (سیاسی، ‌اجتماعی، فرهنگی، دینی و…) است.

 
 

دکتر جبلی در خصوص وضعیت موجود شبکه‌های ماهواره‌ای از لحاظ بینندگان اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار شبکه باز و بدون محدودیت وجود دارد که ۳۸۰ کانال خاص موسیقی، ۲۵۲ کانال کودک و نوجوان و ۷۴ شبکه مد که عمدتا مبلغ عریانی هستند و در این میان بیش از ۴۰ شبکه فارسی زبان وجود دارد که مضامین سیاسی، فیلم و سریال، شو و موسیقی و تبلیغ کالا را در بر می‌گیرد که میزان رشد آنها تاکنون زیاد بوده است.

 

وی افزود: براساس آمارهای موجود بیش از ۴۵ درصد مردم تهران ماهواره می‌بینند و میانگین تماشای آن دو ساعت در روز است و تماشای برنامه‌های علمی زیر ۵ درصد است.

 

در حالی که تماشای فیلم و سریال بیش از ۵۰ درصد بیننده دارد و در میان شبکه‌های فارسی زبان شبکه فارسی وان ۵۰ درصد بیننده، PMC نزدیک به ۴۰ درصد و سایر موارد ۱۰ درصد است و شبکه خبری B.B.C فارسی نیز بین شبکه‌های سیاسی بیشترین بیننده را دارد.

 

دکتر جبلی تصریح کرد: متاسفانه تم برنامه‌های فارسی وان بسیار مستهجن و دور از انسانیت است و مسائلی چون عریان مداری مرد و زن و حتی عریانی در کلام و گفتار، سکس محوری،‌ باور جادو و خرافات، تردید در فواید زندگی مشترک زناشویی، بی ثباتی در خانواده، طنز مستهجن، اشاعه مصرف الکل و… را در بر می‌گیرد و با وجود این، بیشترین بیننده را نیز دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:ماهواره,فارسي وان,بي بي سي,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 146
بازدید هفته : 208
بازدید ماه : 517
بازدید کل : 186445
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1