جوانان
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

 

19درصد جوانان آمریکایی تحت تاثیر ماریجوانا رانندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: پژوهشگران در تحقیقات خود دریافتند که 19درصد جوانان و نوجوانان آمریکایی تحت تاثیر مصرف ماده مخدر ماریجوانا رانندگی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: 19درصد جوانان آمریکایی تحت تاثیر ماریجوانا رانندگی می‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در این تحقیقات آمده است: 19 درصد جوانان و نوجوانان آمریکایی اذعان می‌کنند که تحت تاثیر مصرف ماریجوانا رانندگی می‌کنند و فکر نمی کنند که این امر تاثیری بر رانندگی آنها داشته باشد.

این تحقیقات را گروه SADD آمریکا انجام داد و نتایج آن نشان می دهد: ماریجوانا در مقایسه با مشروبات الکلی به طور قابل ملاحظه رواج بیشتری در بین جوانان و نوجوانان آمریکایی دارد.

استیون والاس از اعضای گروه SADD گفت: 36 درصد نوجوانان و جوانانی که بعد از مصرف ماریجوانا رانندگی کرده‌اند، گفتند که حواس آنها پرت نشده است.

19 نفر از پرسش شوندگان در تحقیقات نیز اذعان کرده‌اند که تحت تاثیر ماریجوانا رانندگی کرده‌اند و 13 درصد هم گفتند که تحت تاثیر خوردن مشروبات الکلی اقدام به رانندگی کرده‌اند.

بر پایه این تحقیقات، 19 درصد از نوجوانان و جوانان هم گفتند که این اقدام، تاثیری بر رانندگی آنها نداشته است.

ماریجوانا دارای بوی بسیار تندی است و علاوه بر اینکه اعتیادآور است، یک ماده توهم زا به حساب می‌آید.

این ماده مخدر هوشیاری و خودآگاهی فرد را برهم زده و او را دچار تحریف ادراک، عدم هماهنگی و توازن، افزایش ضربان قلب و تنفس و گیجی می‌کند.

معمولاً در مصرف کنندگان مزمن و طولانی مدت ماریجوانا، عوارض بسیاری پدید می‌آید که می‌توان به تحریف ادراک حسی، اختلال درک زمان و مکان، افزایش حساسیت به صدا، افزایش تلقین پذیری، احساس دارا شدن یک درک عمیق تر از معانی اشیاء احساس قدرت بیش از حد، شوریدگی یا اغتشاش فکری اشاره کرد.

سرگردانی و توهمات از اثرات و خطرات عمده مصرف این ماده است. معمولاً میزان اختلالات عصبی و شخصیتی در افرادی که مصرف ماری جوانا در آنها بسیار بالاست، بیش از افرادی عادی است.

بیش از 16 ایالت در کشور امریکا اجازه کاشت ماریجوانا را برای مصارف دارویی و صنعتی دارند که این امر خود سبب ترویج اعتیاد به این مواد در امریکا شده است.

آمارهای رسمی در آمریکا حاکی از آن است که حدود 100میلیون نفر از مردم آمریکا ماریجوانا استفاده می‌کنند و حدود 15میلیون نفر از مردم این کشور نیز به صورت ماهانه از این ماده مخدر مصرف می کنند .

بر اساس قانون فدرال آمریکا استفاده ماده مخدر ماریجوانا غیر قانونی است اما پس از روی کار آمدن باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور ، گام هایی در جهت قانونی کردن استفاده از این ماده مخدر برداشته شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت7:34---15 اسفند 1390
خوبه ولی اگه به ما سر بزنی بهتر هم میشه ،لطفا وبلاگ منو به عنوان یکی از لینکهات قرار بده تا توهم ثوابی ببری

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 403
بازدید کل : 186331
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1