اصلاحات
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

در وضعیت فرهنگی دانشگاهها ، بازنگری کنید
 

"منشور زن فاطمی" منشوری مبتنی بر مبنای اصول شیعه ، نقشه حرکت زنان در همه عرصه ها و زمینه ها در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. دولت و دیگر نهادهای اجرایی و نظارتی چندی پیش تصمیم گرفت تا نقشه راه زنان را تعیین کنند که در قالب "منشور زن فاطمی" رخ نمایان کرد . این منشور در قدم اول طراحی لباسهای گوناگون مبتنی بر مکتب شیعی را برای همه قشرهای دولتی و غیردولتی سرلوحه کار خود قرار داد.

در گزارش عملکردی که چندی پیش عباسی ؛ رئیس دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور ارائه کرد خاطر نشان شد که ، هزار مدل طراحی لباس برای 40 نوع شغل انجام شده است که کارکنان بیمارستان ها ، هواپیمایی ها و بانک ها را در بر میگیرد. اما این پایان اقدامات فرهنگی وزارت کشور نبود که چندی پیش از دفتر امور بانوان استانداری تهران خبر رسیده که ،‌ بحث لباسهای متحد الشکل دانشجویی در وزارت علوم مطرح شده است که البته وزارت علوم به این پیشنهاد واکنش نشان داد و مدیر کل اداره امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه این وزارتخانه " به دنبال یکسان سازی پوشش دانشجویی نیست " آن را تکذیب کرد اما در مقابل " طهورا نوروزی" سرپرست اداره ترویج فرهنگ و حجاب مرکز امور اجتماعی وزارت کشور اعلام این مخالفت را " شتابزده " خواند.

نکته قابل تاملی که در این بحثها بین مسئولین امر وجود دارد این است که چرا وزارت علوم که متولی اصلی فرهنگ سازی با اصول اسلامی در دانشگاهها است ، باید نسبت به فرهنگ سازی و وضعیت فرهنگی دانشگاهها بی اهمیت باشد که وزارت کشور مجبور شود تا طرح متحدالشکل کردن لباس دانشجویان را بدهند؟

بی شک غفلت مسئولین دانشگاهها در جبهه فرهنگی و مخصوصا وضعیت حجاب برخی از دانشجویان کار را به جایی رسانده است که یک ارگان دیگری ، خارج از دانشگاه باید بیاید و برای بهبود وضعیت حجاب ، مستقل ترین و روشنفکرترین نهاد جامعه تصمیم گیری کند.

یقینا آنقدری که برای نشستهای سیاسی ، حزبی و گروهی در دانشگاهها وقت و پول هزینه می شود برای وضعیت فرهنگی و ترویج حجاب شیعی هزینه نمی شود. مگر با راه اندازی یک دفتر فرهنگ می شود استراتژی فرهنگی دانشگاهها را تعیین و اجرا کرد؟ چرا اجرای طرح های شورای عالی انقلاب فرهنگی با کندی پیش می رود؟

آقای دانشجو که پیرو سخنان رهبری در امر اجرای کرسی های آزاد اندیشی انصافا خوب عملکردند  یقینا می توانند کرسی های آزاد فکری و کارگروههای ویژه در امر روشنگری در امر فرهنگ و حجاب دانشجویان را هم به خوبی اجرا کنند. اصلاح فرهنگی در دانشگاهها به یک حرکت انقلابی نیاز دارد ، همانطوریکه حضرت امام (رض) فرمودند: اصلاح فرهنگی در راس همه اصلاحات است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 14 بهمن 1390برچسب:اصلاحات,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 114
بازدید ماه : 423
بازدید کل : 186351
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1