جبهه پايداري
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

 

سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری:
جبهه پایداری معتقد است نحوه ارائه لیست باید اصلاح شود/ ما قبول نداریم که فلان شخص یا فلان گروه در یک لیست سهمیه داشته باشند بلکه تأکید ما بر صلاحیت و کارآمدی افراد است.

سخنگوی جبهه پایداری خلاصه کردن گفتمان 3تیر در افراد را آغاز انحراف دانست و گفت که جریان انحرافی در انتخابات آتی با تابلوی مشخصی نیامده و به دنبال شکار کاندیدای مستقل است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک ، کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد طی سخنانی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی متأسفانه شاهد تفکری در کشور بودیم که سعی می‌کرد گفتمان خاصی را برخلاف گفتمان انقلاب اسلامی جاری کند.

 وی افزود: این تفکر خواستار تعامل با جهان بود و صدور انقلاب را به ضرر انقلاب اسلامی می‌دانست، این تفکر بعد از مطرح شدن دهکده جهانی معتقد بود که باید کدخدای این دهکده را بپذیریم در حالیکه این نگاه و تفکر مغایر با مبانی انقلاب اسلامی بود.

فارس نوشت: سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه گفتمان مغایر با گفتمان انقلاب اسلامی به لحاظ اقتصادی معتقد بود که باید رشد اقتصادی ملاک باشد، و برای دستیابی به رشد اقتصادی باید توسعه اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد که این نگاه منجر به تورم 50درصدی در کشور شد.

 باقری لنکرانی خاطرنشان کرد این تفکر به لحاظ اجتماعی قائل بود که باید کارآمدی افراد اینگونه تعریف شود که علیرغم رشوه‌خواری و باندبازی افراد تنها کارشان را به درستی انجام بدهند.

 وی با بیان اینکه گفتمان مغایر با انقلاب اسلامی به اولویت‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن بی‌تفاوت بود، تأکید کرد: آنچه در دوران سازندگی و اصلاحات رخ داد آسیب جدی به گفتمان انقلاب اسلامی وارد کرد لذا گفتمان 3تیر برای تحقق تفکر امام و رهبری شکل گرفت و برای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرد.

 سخنگوی جبهه پایداری خلاصه کردن گفتمان 3تیر را در افراد و فرد خاص عامل انحراف دانست و گفت: بعد از اینکه برخی‌ها گفتمان را در افراد تعریف کردند عده‌ای در محکوم کردن و عده‌ای در طرفداری از این نوع نگاه دچار اشتباه شدند چون گفتمان در فرد تعریف نمی‌شد.

 باقری لنکرانی با اشاره به تأسیس جبهه پایداری، هدف از تأسیس این جبهه را تحقق گفتمان امام(ره) و رهبری دانست و گفت: علت اصلی تشکیل و تأسیس جبهه پایداری حمایت از گفتمان امام و رهبری است. ما نمی‌گوییم این گفتمان برای ماست بلکه می‌گوییم می‌خواهیم از این گفتمان حمایت کنیم. چرا که معتقدیم با حمایت از این گفتمان می‌توانیم در مسیر درست انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

 وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، مهمترین رکن انتخابات از نگاه جبهه پایداری، "مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی" دانست و گفت: ما معتقدیم با حضور حماسی مردم در حماسه 9 دی ملت ایران در انتخابات حضوری آگاهانه خواهند داشت و رقابت سالم و مؤمنانه را با همه جریان‌ها و گروه‌هایی که در چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند را زمینه، انتخابات پرشور می‌دانیم.

 لنکرانی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه تأسیس جبهه پایداری موجب اختلاف در جبهه اصول‌گرایی شده است گفت: حرف ما از ابتدا این نبود که ما با گروه‌های دیگر همراهی نخواهیم کرد، بحث ما این است که ما یک اصول و مبانی داریم و به اصول و مبانی دیگر گروه‌ها نیز احترام می‌گذاریم.

 وی از گروه‌های اصول‌گرا خواست به مبانی و اصول جبهه پایداری احترام بگذارند و در عین حال گفت که جبهه پایداری نیز به همه گروه‌های اصولگرا به عنوان برادران مسلمان احترام می‌گذارد و بر رقابت و رفتار مؤمنانه با آنها تأکید دارد.

 سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه وحدت به این معنی نیست که همه ما مثل هم فکر کنیم و انتظار داشته‌ باشیم که دیگران هم مثل ما فکر کنند، تصریح کرد: اکنون ما در بسیاری از حوزه‌های انتخابی با دوستان جبهه متحد حتی اختلاف در افراد هم نداریم و لذا کاندیدای مشترکی خواهیم داشت.

 لنکرانی با بیان اینکه جبهه پایداری تمامی کسانی را که در لسان اصول‌گرایی را پذیرفته‌اند، اصولگرا می‌داند گفت که بحث جبهه پایداری بر سر عمل و رفتار اصولگرایان است.

 وی در پاسخ به سوالی درباره رفتار انتخاباتی جریان انحرافی، توضیح داد: جریان‌های انحرافی زیاد هستند اما آنچه امروز تحت عنوان گروه یا جریان انحرافی مطرح است با تابلوی مشخصی در انتخابات شرکت نکرده است و این جریان بدنبال شکار کاندیدهای مستقل است.  

 سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی درباره دیدار اخیر اعضای شورای مرکزی این جبهه با علامه مصباح یزدی گفت: جبهه پایداری با بزرگان و علما دیدار و گفتگو می‌کند و از همین رو چندی پیش با حضرت آیت‌الله مصباح یزدی دیداری داشتیم که ایشان مطالب بسیار ارزشمندی را به اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری توصیه فرمودند که قطعاً مورد توجه ما قرار خواهد گرفت.

 وی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی فرمودند خدای عرصه سیاست همان خدای جبهه‌هاست پس باید در عرصه سیاست مؤمنانه وارد شد و مؤمنانه رقابت کرد. ما معتقدیم افراد و جریان‌هایی که ادعای دفاع از انقلاب را دارند باید در عرصه سیاست مؤمنانه رفتار کنند.

 لنکرانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا علامه مصباح خود را لیدر جبهه پایداری نمی‌دانند؟ افزود: بنده این سؤال را از آیت‌الله مصباح‌یزدی پرسیدم ایشان فرمودند رهبر همه ما مقام معظم رهبری است بنابراین ما معتقدیم که رهبر همه نیروهای انقلاب اسلامی حضرت آقا است و دلیلی ندارد که رهبر و لیدری غیر از ایشان داشته باشیم.

 سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی تنظیم لیست جبهه پایداری تصریح کرد: جبهه پایداری برای تنظیم لیست به اینکه افراد دانشگاهی هستند یا غیر دانشگاهی، روحانی هستند یا غیر روحانی، عضو پایداری هستند یا عضو گروه دیگر توجهی نخواهد کرد و از بین تمامی داوطلبانی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند افراد را بر اساس اصول و مبانی جبهه انتخاب خواهد کرد.

 لنکرانی گفت: برای جبهه پایداری مهم‌ترین شرط تعهد به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است. اینکه فردی در لسان بگوید اما در عمل همراه با ولی فقیه نباشد برای ما کفایت نمی‌کند. از جمله ملاک‌های جبهه پایداری برای انتخاب نامزدها مخالفت با فتنه و روشنگری و مبارزه با فتنه است، نه اینکه خدایی نکرده فردی در مقابل فتنه ساکت بوده باشد. افرادیکه در لیست جبهه متهد قرار خواهند گرفت باید نسبت به جریان انحرافی تمایز خود را حفظ و با این جریان مقابله کرده باشند که البته اینها شرایط حداقلی ماست.

 وی افزود: کارآمدی و مقبولیت افراد نیز برای جبهه پایداری مهم است. اینکه یک نماینده در مجلس منتظر باشد رئیس فلان فراکسیون و کمیسیون چگونه عمل می‌کند برای ما مناسب نیست ما معتقدیم افراد باید قادر باشند که به نظر خودشان عمل کنند.

 لنکرانی با بیان اینکه جبهه پایداری معتقد است نحوه ارائه لیست باید اصلاح شود گفت: ما قبول نداریم که فلان شخص یا فلان گروه در یک لیست سهمیه داشته باشند بلکه تأکید ما بر صلاحیت و کارآمدی افراد است.

 سخنگوی جبهه پایداری همچنین گفت که 130نفر از نامزدهای جبهه پایداری در تهران و سراسر کشور قطعی شده است اما ممکن است جبهه نتواند در تمامی 290 کرسی مجلس نامزد داشته باشد.

 کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی تعامل جبهه پایداری با دیگر گروه‌های اصولگرا گفت: ما معتقدیم نباید افرادی را که در گروه‌های ما نیستند، غیراصولگرا بنامیم. این درست نیست که برخی‌ها غیر خودشان را اصولگرا نمی‌دانند و می‌گویند که اگر در فلان گروه نباشند اصولگرا تلقی نمی‌شوند.

 خبرنگار خبرگزاری مهر از سخنگوی جبهه پایداری پرسید، "اخیرا بولتنی منتسب به جبهه پایداری منتشر شده که در آن به شخصیت‌های برجسته‌ای چون آیت الله مهدوی کنی، حسین شریعتمداری و صفار هرندی اهانت شده است نظر شما در مورد این بولتن چیست؟ گفت: این سؤال مرا یاد ماجرایی حسن، حسین معاویه می‌اندازد. ابتدا باید بگویم آنچه که شما می‌گویید منتسب به جبهه پایداری است درست نیست؛ چرا که ما شجاعت بیان نظرات‌مان را به صورت صریح داریم و اگر لازم باشد نظر‌مان را اعلام می‌کنیم.

 وی افزود: جبهه پایداری ارادتی ویژه‌ به حضرت آیت‌الله مهدوی کنی دارد و معتقد است ایشان به عنوان شخصیتی ارزشمند که در دورانی نخست وزیر نیز بوده است در بحث ورود به انتخابات ریاست خبرگان بسیار آگاهانه عمل کرد.

 لنکرانی گفت: یک دانشجویی در وبلاگش مطلبی نوشته بود که نمی‌دانیم چرا به یکباره چندصد هزار بار برای انتشار و پخش در افکار عمومی دانلود شد. اما نکته قابل ملاحظه این است که برخی‌ها مصاحبه‌ها و اظهاراتی علیه این جزوه مطرح کردند حال آنکه جزوه را نخوانده بودند. این نوع موضع‌گیری ها در آستانه انتخابات می‌تواند مشکل ساز باشد. اختلاف افکنی بین نیروهایی ارزشی ترفند قدیمی دشمنان است که "تفرقه بیانداز، حکومت کن" را به یاد می آورد.

 وی گفت: ما معتقدیم بخشی از ادبیات مطرح شده در این مطلب می‌توانست قابل اصلاح باشد و با ادبیات دیگری مطرح شود اما در کل بخش زیادی از این مطالب را که حاوی نکات ارزشمندی بود، درست می‌دانیم گرچه موضع جبهه پایداری نبوده است. به نظر ما بهتر بود بخشی از ادبیات این مطالب مومنانه‌تر گفته می‌شد.

 لنکرانی در پاسخ به سؤالی که چرا جبهه پایداری در واکنش به بخشی که آن را فاقد ادبیات مومنانه می‌داند واکنشی نشان نداد؟ گفت: هفته پیش بنده در شیراز نسبت به این مطالب موضع گیری کردم و نظرم را گفتم لذا نمی‌توان جبهه پایداری را به سکوت در مقابل این ادبیات متهم کرد.

سخنگوی جبهه پایداری از برخی واکنش‌هایی که به این جزوه مطرح شده انتقاد کرد و گفت: از برخی‌ها که علیه این جزوه مصاحبه کرده بودند درباره محتوای مطالب سؤال کردیم اما آنها بی اطلاع بودند و تنها می‌گفتند که یک بولتن اهانت‌آمیز منتشر شده است در حالی که چنین مطلبی درست نبوده است.

لنکرانی همچنین گفت: ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که اختلاف افکنی بین نیروهای انقلاب و ارزشی ترفند قدیمی و کهنه شده‌ دشمنان انقلاب اسلامی است، لذا اینکه یک موضوع را بسیار بزرگتر از حدش کنیم درست نیست.

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا جبهه پایداری به اعضای خود اجازه حضور در لیست‌های دیگر را می‌دهد یا نه؟ گفت: ما اینکه گفته شود افراد باید در فلان لیست باشند تا اصولگرا تلقی شوند را قبول نداریم و معتقدیم برای انتخاب افراد باید صلاحیت آنها مد نظر باشد نه تعلق گروهی و حزبی آنها.

لنکرانی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه رابطه جبهه پایداری با دولت چگونه است؟ گفت: رابطه ما با دولت کاملا مشخص و معلوم است. برخی از دوستان ما از دولت نهم و برخی دیگر از ابتدای دولت دهم از دولت جدا شدند چون برای آنها مبانی و گفتمان مهم بود.

 وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از اعضای جبهه پایداری به هنگام خانه نشینی احمدی نژاد مخالف استیضاح و سؤال از رئیس جمهور بودند؟ گفت: ما این موضع را در آن شرایط از افتخارات خود می‌دانیم و معقتد بودیم به خاطر اشتباه آقای احمدی‌نژاد نباید کل مجموعه قوه مجریه را زیر سؤال برد.

 خبرنگاری از لنکرانی درباره هزینه‌های مالی جبهه پایداری پرسید که وی گفت: اگر شما رفتارهای انتخاباتی گروه‌ها را بررسی کنید، می‌توانید حدس بزنید که آنها چقدر هزینه می‌کنند بر همین اساس جبهه پایداری تا کنون از کمک‌های مردمی برخوردار بوده است.

وی افزود: جبهه پایداری اخیرا پایگاه اطلاع رسانی خود را در فضای مجازی راه اندازی کرده است و برای تامین دیگر هزینه‌های خود در آینده نزدیک حساب بانکی برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام خواهد کرد.

 لنکرانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره وضعیت مالی محصولی پرسید گفت: ما به دوستان می‌گویم که منصفانه قضاوت کنید چطور می‌شود شما درباره فردی که 2 بار از مجلس رای اعتماد گرفته و شما در حمایت از ایشان نطق کرده‌اید، اینگونه قضاوت می‌کنید.

 سخنگوی جبهه پایداری درباره رفتار انتخاباتی جبهه متبوعش نیز گفت: ما فهرست مورد اعتماد‌مان را به اطلاع مردم خواهیم رساند و در فهرست خود بر اساس گفتمانی که قبول داریم افراد را انتخاب کنیم تا مردم قضاوت کنند.

 لنکرانی تعهد به اسلام و وفاداری به مردم را 2 محور اصلی مد نظر جبهه پایداری دانست و گفت: برخی‌ها بعد از کسب رای مردم وفاداری‌شان به ملت خدشه دار شد ولی ما معتقدیم که افراد باید بعد از کسب رای مردم وفادار باشند.

خبرنگاری از لنکرانی درباره نامزدهای مشترک جبهه پایداری و جبهه متحد پرسید و گفت که آیا غیر از آقای حداد عادل نامزدهای مشترکی بین 2 جبهه وجود خواهد داشت یا نه؟ که سخنگوی جبهه پایداری پاسخ داد: مبنای ما برای انتخاب، اصول و مبانی است و ما قبول نداریم روشی را که می‌گوید شما 5 نفر از ما را در لیست‌ قرار دهید تا ما 5 نفراز شما را در لیست‌مان قرار بدهیم. چرا که این روش را مناسب با شان انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی نمی‌دانیم.

 لنکرانی افزود: آقای دکتر حداد عادل شخصیت ارزنده و ملی هستند که بنده به ایشان ارادت دارم ما معتقدیم حضور ایشان در مجلس مفید به فایده است. اما درباره نامزدهای مشترک بحث‌هایی شده و غیر از آقای حداد عادل شاید برخی افراد دیگر نیز چنین شرایطی را داشته باشند.

 سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی درباره رابطه جبهه پایداری با آیت الله مهدوی کنی گفت: باز هم می‌گویم که ما به آیت الله مهدوی کنی ارادت ویژه داریم و نقش ایشان را به عنوان یک شخصیت روحانی در انتخابات ریاست خبرگان بسیار مهم می‌دانیم چرا که موضوع تغییر رئیس مجلس خبرگان از آرزوهای ما بود که خدا را شکر می‌کنیم که آرزوی‌مان محقق شد.

 وی افزود: حرف اساسی ما این است که چرا برخی‌ها به جای بزرگان اظهارنظر می‌کنند و نظرات‌شان را به جای نظر بزرگان می‌گویند؛ ما به این افراد می‌گوییم شجاعت داشته باشید و نظر خودتان را به اسم خودتان بگویید نه به نام بزرگان.

 لنکرانی با بیان اینکه رقابت در میان گروه‌های سیاسی امری طبیعی است، از گروه‌‌های اصولگرا خواست در رقابت سیاسی با طرف مقابل خود، غیرمنصفانه برخورد نکنند.

 وی افزود: ما نباید افراد را به دلیل اینکه با هم هم‌نظر نیستند از دایره انقلاب بیرون کنیم چرا که اگر در منازعات سیاسی این گونه رفتار کنیم، مورد رضایت مردم قرار نخواهیم گرفت.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:لنكراني,مصباح يزدي,جبهه ارزشي,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 135
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 185
بازدید ماه : 494
بازدید کل : 186422
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1